28.03.2017

The Lean Startup - od dobre do uspješnog biznisa?

Šta je potrebno za pokretanje startupa? Mnogi će reći da je najbitnija dobra ideja. No, kako znati da li je neka ideja dobra ili ne? Koje metrike kvalitete treba primijeniti na ideju da bismo odlučili da je od nje moguće izgraditi sustainable biznis koji donosi zaradu?
Šta je potrebno za pokretanje startupa? Mnogi će reći da je najbitnija dobra ideja. No, kako znati da li je neka ideja dobra ili ne? Koje metrike kvalitete treba primijeniti na ideju da bismo odlučili da je od nje moguće izgraditi sustainable biznis koji donosi zaradu?

Mnogi startupi su uložili vrijeme i trud u proizvod za koji su smatrali da je dobra ideja da bi na kraju uvidjeli da ga nemaju kome prodati. Kupci, naprosto, nisu dijelili njihovo oduševljenje a oni su to saznali prekasno.

Da bi izbjegli sličan scenarij i neminovnu propast koja slijedi potrebno je, osim ideje, imati i
neku biznis strategiju i metodologiju rada. Tu na scenu nastupa The Lean Startup metodologija.

Osnova ovog metoda je iterativno razvijanje MVP-a (minimum viable product), koji služi za testiranje osnovne hipoteze na kojoj želite izgraditi svoj posao. Ukoliko je ona loše postavljena, vrijeme je za pivot ili strukturalnu promjenu smjera razvoja u cilju izgradnje nove hipoteze. Stalna mjerenja, istraživanja i kontakt s potencijalnim kupcima diktiraju smjer u kojem će se razvoj kretati.

Osnovni principi Lean Startup Metodologije:
Poduzetnici su svuda - ne morate biti u garaži da biste bili startup
Poduzetništvo je menadžment - startup je institucija, ne samo proizvod, te zahtijeva menadžment prilagođen njegovom kontekstu
Validirano učenje - startupi ne postoje da bi napravili proizvod, zaradili pare ili zadovoljili zahtjeve kupaca. Oni postoje da bi naučili kako izgradit održiv biznis. Ovaj proces učenja može biti naučno validiran raznim eksperimentima koji testiraju svaki element naše vizije.
Inovativo računovodstvo - da bi poboljšali izglede u svijetu poduzetništva potrebno je baviti se i ‘dosadnim’ stvarima: kako mjeriti napredak, kako postaviti milestones, kako prioritetizirati posao. Ovo zahtijeva novu vrstu računovodstva, specifičnu domeni startupa.
Napravi - mjeri - saznaj: osnovni zadatak startupa je da ideju pretvori u proizvod, mjeri reakcije kupaca, i sazna da li je vrijeme za pivot ili ne.

Svijet startupa je dosta haotičan. Radi se sa cutting edge tehnologijama, u neizvjesnosti i stalnoj trci s vremenom pa mnogi upadaju u zamku napuštanja bilo kakvog provjerenog metoda rada. The Lean Startup unosi red u taj haos. Možemo ga posmatrati kao način oblikovanja poslovnih procesa prilagođen specifičnim uslovima u kojima startupi rade.

Ukoliko želite saznati više o tome, posjetite stranicu theleanstartup.com ili pročitajte knjigu The Lean Startup, čiji je autor Eric Ries - začetnik ideje lean startupa.
Želiš biti u toku svih dešavanja?
Prijavi se na naš newletter i sve bitne informacije stižu ravno u tvoj inbox!

ValueUP blog